[O1] Prawidłowe obroty przy stałej prędkości
Zwiń
X
-
[O1] Prawidłowe obroty przy stałej prędkości
Witam wszystkich.
Tak się ostatnio zastanawiałem czy obroty w moim aucie pokrywają się z szybkością jaką akurat jadę (podejrzewam, że zaczyna się ślizgać sprzęgło).
Dlatego pytanie ? Jakie powinny być obroty np. na 3 biegu przy szybkości 80 km/h, a jakie na 4 i 5 przy szybkości 120km/h.
P.S. Jeżeli temat był już poruszany to proszę o linka (ja nie znalazłem)
-
-
Zamieszczone przez arkadySebu-wiem, że sprzęgło nie będzie się ślizgało przy stałej prędkości, chodzilo mi raczej o to: jaką szybkość powinien wskazywać prędkościomierz np. przy 3000 obr. na poszczególnych biegach... powiedzmy na 2,3 i 4 biegu ?ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Sorry Tomus7, ale nie możesz mieć 115,120 km/h przy 3000 obr. na każdym biegu.
Przecież przy 3000 obr. będzie inna prędkość na 2, a inna na 3 i 4 biegu.
Chodzi mi tylko o to, czy u mnie są prawidłowe wskazania... obroty-prędkość.
Może napiszcie jaką macie prędkość na poszczególnych biegach przy 3000 obr.
Komentarz
-
-
arkady, coś kombinujesz,nie bardzo rozumiem,po co chcesz sprawdzać jaka jest prędkość na różnych biegach,przecież z tego nie dowiesz się czy ślizga ci się sprzęgło :?
Tak jak napisałem już wcześniej,jeźdź ze stałą prędkością np. 2500-3000 obrotów i wciśnij pedał gazu do końca zobaczysz czy wzrasta prędkość czy obroty.
Komentarz
-
-
Jakby sprzeglo sie slizgalo caly czas to uwierz, zaraz bys poczul swad palonej tarczy
Sprzeglo lapie uslizg i pozniej "chwyta". Ja predkosci nie podam bo mam inny samochod.
Predkosci jazdy nie maja wiele wspolnego z tym czy sie slizga sprzeglo czy nie. Najlatwiej o uslizg na wyzszych biegach (5, 4ty) i tam gdzie auto ma najwieksza sile napedowa czyli w okolicach momentu maks. Jadac na 4tym biegu przy ok 1600obr/min wcisniesz gaz do deski i poczekasz chwile to bedziesz wiedzial czy sie slizga czy nie.
Choc nie polecam takiej jazdy bo to szybka droga do calkowitego udupienia sprzegla (tymbardziej dwumas dostaje).
Jak u mnie padalo sprzeglo to na 5tym biegu przy 2,2tys obr/min moglem muskac gaz a i tak lapalo uslizg. Po zdjeciu sprzegla tarcza byla jeszcze dobra ale poddal sie docisk (270kkm)VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Tak mi się właśnie wydaj, że obroty coś za szybko idą do góry w stosunku do wskazówki prędkościomierza (choć mogę się mylić). Chociaż z drugiej strony zaobserwowałem, że na 4 biegu wskazówki obrotomierza i predkościomierza idą "równo"
Po prostu wydaje mi się, że po zakupie (czerwiec 2010r) jakoś lepiej sie zbierał(a).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arkadyale mam już najechane 15tyś.Różnych przyczyn szukałem,a lekarstwem okazała prosta wymiana filtra
Nie twierdze,że pomoże,ale na pewno nie zaszkodzi
Teraz wymieniam filtr paliwa co 10tyś.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arkadySorry Tomus7, ale nie możesz mieć 115,120 km/h przy 3000 obr. na każdym biegu.
Przecież przy 3000 obr. będzie inna prędkość na 2, a inna na 3 i 4 biegu.
Chodzi mi tylko o to, czy u mnie są prawidłowe wskazania... obroty-prędkość.
Może napiszcie jaką macie prędkość na poszczególnych biegach przy 3000 obr.ops:
ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Tak, dzisiaj wymieniłem oliwkę i wszystkie filtry, a że godzina była późna a z warsztatu do garażu mam 500m więc nie miałem jak sprawdzić czy jest jakaś różnica.
Chociaż porównując, to co napisał Tomus7, że ma On na 5 biegu 115,120 km/h to u mnie jest tak samo. Więc wychodzi na to, że wsio ok. Ale z kolei takie objawy jak drganie-podszarpywanie przy ruszaniu, czy wibracje sprzęgła przy zmianie biegu np. 2 na 3 wskazuje na sprzęgło.
Chociaż z drugiej strony, dzisiaj przy wymianie oliwki wyszło, że mam do wymiany poduszkę pod skrzynią i prawdopodobnie tę srodkową. Więc... może to one ( lub któraś z nich) odpowiada za w/w objawy.
Uff...nazbierało sie tego, ale cóż, najprościej będzie wymienic poduszki i będzie jasność. Może się uda, zawsze to taniej niż wyniana sprzęgła.
Komentarz
-
-
sebu, to nie ja tylko arkady, :szeroki_usmiechILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
No to już wyjaśnione, kto co wymienia :lol:
Po wymianie oliwki i filtrów wszystko bez zmian, tzn. podszarpuje przy ruszaniu, sprzęgło drży przy zmianie biegow (jak pisałem wczesniej). Jutro na pierwszy ogień idzie wymiana poduszek :roll:
[ Dodano: Pią 11 Lut, 11 21:59 ]
No i już po wymianie poduszek. Auto przestało drżeć przy ruszaniu i 1 bieg już nie haczy. Zostało tylko stukanie podczas jazdy przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Liczyłem na to, że któraś z poduszek mogła za to odpowiadać, ale to by była już rozpusta. Prawdopodobnie jest to, któryś z przegubów wewnętrznych lub dwumasa daje już znać o sobie.
Na dzień dzisiejszy zostawiam to tak jak jest i...czas pokaże.
Komentarz
-
Komentarz